بلبرينگ 24148

پرفروش ترین برندهای بلبرینگ

بلبرینگ (Ball Bearing) یکی از انواع بیرینگ یا یاتاقان است که مانع از ایجاد اصطکاک و سایش در دستگاه‌ها و ماشین‌آلات می‌شود. آشناترین کاربرد بلبرینگ، بلبرینگ‌هایی است که در خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد و از آن به عنوان یکی از قطعات خودرو یاد می‌شود. اما کاربرد بلبرینگ محدود به خودرو نیست و این فقط یکی از هزاران کاربرد آن است. بلبرینگ‌ها با توجه به کاربردهای متفاوتی که دارند، به انواع مختلفی نیز تقسیم‌بندی می‌شوند.

انواع پرفروش بلبرینگ

بلبرینگ‌ ها را می‌توان به چهار گروه اصلی بلبرینگ شیار عمیق، بلبرینگ تماس زاویه‌ای، بلبرینگ کف گرد و بلبرینگ خود تنظیم تقسیم‌بندی کرد.

بلبرینگ شیار عمیق

بلبرینگ شیار عمیق (Deep Groove Ball Bearings) پرکاربردترین نوع بلبرینگ مورد استفاده در صنعت است. چرا که این نوع بلبرینگ در سرعت‌های بالا عملکرد بسیار قوی دارد و در عین حال از مکانیزم ساده‌ای نیز برخوردار است. همچنین نحوه نصب و استفاده از بلبرینگ شیار عمیق ساده است، به همین دلیل بیش از سایر بلبرینگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تامین کنندگان بلبرینگ، بلبرینگ‌های شیار عمیق را برای استفاده در شرایط محیطی سخت طراحی می‌کنند. به گونه‌ای که این بلبرینگ‌ها را می‌توان در دمای بین ۳۰- تا ۱۱۰ سانتی گراد استفاده کرد. همچنین بلبرینگ‌های شیار عمیق می‌توانند بار شعاعی را تا مقدار زیادی تحمل کنند.

بلبرینگ‌های شیار عمیق نیز انواع مختلفی دارند و در دو گروه زیر دسته ‌بندی می‌شوند:

بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه
بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه

همانطور که از نام این دو نوع بلبرینگ مشخص است، بلبرینگ تک ردیفه دارای یک شیار و بلبرینگ دو ردیفه دارای دو شیار برای قرارگیری ساچمه‌ها است. بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه قادر به تحمل بار شعاعی بیشتری است.

 

بلبرینگ تماس زاویه‌ای

بلبرینگ‌های تماس زاویه‌ای (Angular contact ball bearings) می‌توانند بار محوری و بار شعاعی را به طور همزمان تحمل کنند. در این نوع بلبرینگ رینگ داخلی و رینگ خارجی با هم جابه‌جا می‌شوند و این امر منجر می‌شود تا بلبرینگ بتواند بار مرکب را تحمل کند.

بلبرینگ‌های تماس زاویه‌ای در زاویه‌های ۱۵، ۲۵ و ۴۵ درجه ساخته می‌شوند و هر چقدر زاویه تماس بیشتر باشد، بلبرینگ قادر به تحمل بار محوری بیشتری است. این بلبرینگ‌ها نیز انواع مخلتفی دارند که به شرح زیر است:

بلبرینگ‌های تماس زاویه‌ای تک ردیفه
بلبرینگ‌های تماس زاویه‌ای دو ردیفه یا دوبل
بلبرینگ‌های تماس زاویه‌ای چهار نقطه تماس

بلبرینگ‌های تماس زاویه‌ای دو ردیفه می‌توانند بار محوری و شعاعی بیشتری را تحمل کنند.

بلبرینگ کف گرد

بلبرینگ کف گرد (Thrust ball bearings) قادر به تحمل بار محوری زیادی است اما بار شعاعی را نمی‌تواند تحمل کند؛ بنابراین این بلبرینگ نباید تحت نیروی شعاعی قرار گیرد. نحوه نصب و استفاده از بلبرینگ کف گرد نیز مانند بلبرینگ شیار عمیق بسیاد ساده است، به همین دلیل بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. بلبرینگ‌های کف گرد در دو نوع یک طرفه و دو طرفه تولید می‌شوند. بلبرینگ کف گرد یک طرفه، بار محوری را فقط از یک جهت و بلبرینگ کف گرد دو طرفه بار محوری را از دو جهت بالا و پایین تحمل می‌کند.

بلبرینگ خود تنظیم

بلبرینگ‌های خود تنظیم (Self-Aligning Ball Bearings) نوع دیگری از بلبرینگ‌ها هستند که قابلیت تنظیم دارند. بنابراین در صورتی که در این بلبرینگ انحراف یا ناهماهنگی وجود داشته باشد، می‌توان تنظیمات لازم را روی آن اعمال کرد. این نوع بلبرینگ در موقعیت‌هایی که عدم تطابق وجود دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. بلبرینگ خود تنظیم، بار شعاعی را تا حد زیادی تحمل می‌کند، اما میزان تحمل آن در برابر بار محوری کمتر است. این بلبرینگ در ماشین‌آلات کشاورزی، نوار نقاله و … کاربرد دارد.

 

تفاوت بلبریگ و رولبرینگ

بیرینگ ها (Bearing) که برای تسهیل حرکت و کاهش اصطکاک بین دو سطح متحرک مورد استفاده قرار می‌گیرند، به دو نوع اصلی بلبرینگ و رولبرینگ تقسیم می‌شوند. اما اغلب افراد تفاوت بلبرینگ و رولبرینگ را نمی‌دانند و تمام بیرینگ ها را با نام بلبرینگ می‌شناسند.

بلبرینگ و رولبرینگ از لحاظ ساختاری شبیه بهم هستند و تنها تفاوت این دو در عنصر غلطان به‌کار رفته در آن‌ها است. بلبرینگ (Ball Bearing) از ترکیب دو واژه Ball و Bearing تشکیل شده است و عنصر غلطان آن توپی شکل است. اما رولبرینگ (Roll Bearing) عنصر غلطان استوانه‌ای شکل دارد. رولبرینگ نیز به چهار نوع استوانه‌ای، مخروطی، سوزنی و بشکه‌ای تقسیم‌بندی می‌شوند.

پرفروش‌ترین بلبرینگ‌ها در صنعت

در بازار کالاهای صنعتی، بلبرینگ را می‌توان از کاربردی‌ترین کالاهای صنعتی دانست. به همین دلیل بسیاری از مطرح‌ترین برندهای صنعتی جهان در این حوزه در حال فعالیت هستند. معروف‌ترین برند بلبرینگ، برند SKF است که بیش از ۱۰۰ سال است به تولید و توزیع بلبرینگ در سراسر جهان می‌پردازد. برند Timken از دیگر برندهای مطرح آمریکایی است که پرفروش‌ترین بلبرینگ‌ها را عرضه می‌کند. لیست زیر شامل سایر برندهای معروف بلبرینگ است:

برند FAG
برند KOYO
برند NTN
برند NSK
برندNACHi

تهیه و پخش انواع بلبرینگ  بلبرينگ فولادي ماشین آلات صنعتی ، راهسازی کشاورزی ، خودرویی و غیره
انواع کاسه نمد ، تسمه ، اورینگ ، پکینگ ، گریس ، روغن های تخصصی و تجهیزات صنعتی
تامین کننده بلبرینگ کارخانجات سیمان،گچ،ذوب آهن،صنایع فولاد و دیگر صنایع

ما به مشتریان خود اطمینان می دهیم که تمامی کالا ها و بلبرینگ های دریافتی از شرکت بلبرینگ اصل و دارای گارانتی بوده و شرکت تمامی بلبرینگ های ارسالی را گارانتی می نماید.

فروش و توزیع انواع بلبرینگ گارانتی دار اصلskf-fag-koyo با قیمت عمده توزیعی در کشور با اولین خرید هدیه تخفیفی خود را دریافت نمائید

فروش و توزیع انواع بلبرینگ تراکتور– بلبرینگ کمباین-بلبرینگ کشاورزی با قیمت عمده و جزئی با گارانتی کیفیت و قیمت

فروش کاسه نمد ، فروش بلبرینگ و پخش بلبرینگ nachi و رولبرینگ skf ، یاتاقان ،اس کا اف

NACHI