بلبرينگ ماشين آلات راهسازي
بلبرينگ ماشين آلات راهسازي
بلبرينگ ماشين آلات راهسازي

استفاده از بلبرینگ و رولبرینگ در انواع مختلف و سایز های متعدد در ماشین آلات راهسازی چه در بخش موتوری، چه در بخش هیدرولیک، چه در بخش اتصالات دکل و بوم و حتی در زیربندی ماشین آلات راهسازی نیز گسترش دارد. بلبرینگ ماشین آلات راهسازی که بر روی انواع لودر، بیل مکانیکی، بولدوزر، گریدر، انواع لیفتراک ها و … بسته می شود از نوع بلبرینگ های فولادی می باشند چرا که تحت تنش های بسیار بالایی قرار دارند. تنش های وارده بر رولبرینگ و بلبرینگ ماشین آلات راهسازی نه تنها از جانب بدنه بسیار سنگین فلزی بلکه به واسطه عملکرد آنها در جابجایی بار نیز می باشد. در زیر به بررسی لیستی از موارد کاربری رولبرینگ و بلبرینگ ماشین آلات راهسازی می پردازیم.

  • بلبرینگ های موتوری ماشین آلات راهسازی که در اتصالات شاتوان ها و و اتصالات دیگر موتوری ماشین آلات راهسازی بکار گرفته می شوند.
  • بلبرینگ گیربکس ماشین آلات راهسازی که هم در شکل بلبرینگ و هم در شکل انواع رولبرینگ های استوانه ای و مخروطی بسته به کاربری مورد استفاده قرار می گیرند.
  • بلبرینگ چرخ ماشین آلات راهسازی که در اتصاالت چرخ و پلوس مورد استفاده قرار گرفته اغلب از نوع رولبرینگ های استوانه ای شعاعی و یا از نوع رولبرینگ های مخروطی می باشند.
  • بلبرینگ فرمان ماشین آلات راهسازی که اغلب از نوع کف گرد و بیشتر از نوع رولبرینگ سوزنی مورد استفاده قرار می گیرند.

برند های تولید کننده بلبرینگ ماشین آلات راهسازی

بلبرینگ های بکار گرفته شده در ماشین آلات راهسازی بالاخص بلبرینگ های چرخ دارای حساسیت های بالایی بوده و تحت بارگذاری های بسیار شدیدی نیز قرار دارند از این رو پیشنهاد می شود در خرید و استفاده از بلبرینگ ماشین آلات راهسازی حتما از برند های معتبر بین المملی که کیفیت و کارکرد آنها به تایید رسیده است استفاده شود. هر گونه شکست و عدم عملکرد بلبرینگ ماشین آلات راهسازی هزینه های سنگین تعمیرات شامل باز کردن دستگاه که خود از نظر زمانی به عملکرد و کاربری ماشین آلات راهسازی می انجامد. اغلب برند های جهانی تولید کننده بلبرینگ و رولبرینگ به تولید بلبرینگ ماشین آلات راهسازی نیز مبادرت دارند که در این میان برند هایی چون SKF , FAG , INA , TIMKEN , NTN دارای فعالیت های گسترده ای در این زمینه می باشند. در بسیاری از برند های تولید کننده ماشین آلات راهسازی مانند ولوو، کوماتسو و کاترپیلار بصورت قطعه اصلی از این برند های بلبرینگ استفاده شده است. برای بکارگیری بلبرینگ در اتصالات چرخ ماشین آلات راهسازی برند INA آلمان که محصولات خود را با برند FAG نیز عرضه می کند جزو معتبرترین برند ها با حداکثر طول عمر کاری محسوب می شود.