خرید اینترنتی بابرینگ آخن

بلبرینگ به عنوان یکی از اصلی ترین قطعات در صنعت شناخته می شود، از آنجایی که امروزه دستگاه های تولیدی و صنعتی مختلفی در کارخانجات تولیدی و صنعتی گوناگون مشغول به فعالیت می باشند به همین منظور لزوم وجود یک فروشگاه اینترنتی بلبرینگ که توانایی عرضه اینترنتی انواع بلبرینگ صنعتی با مشخصات گوناگون را داشته باشد بیش از پیش احساس می شد از این رو فروشگاه بلبرینگ آزند تاسیس شد تا بلبرینگ هایی با بالاترین کیفیت را در اختیار افرادی که قصد خرید بلبرینگ را از فروشگاه بلبرینگ آزند را دارند قرار دهد به همین منظور در صورتی که به دنبال خرید اینترنتی بلبرینگ می باشید می توانید به بخش محصولات موجود بر روی سایت مراجعه نموده و بلبرینگ صنعتی مورد نظر خود را جست و جو نمایید.

در فروشگاه اینترنتی بلبرینگ آژند شما این امکان را خواهید داشت تا بلبرینگ مورد نیاز خود را به صورت آنلاین سفارش دهید همچنین این فرصت را خواهید داشت محصولات را با یکدیگر مقایسه نموده و سپس نسبت به خرید اقدام نمایید. همچنین شماره های موجود بر روی سایت نیز برای شما در نظر گرفته شده اند تا بتوانید با آنها تماس گرفته و قبل از آنکه بلبرینگ مورد نظر خود را خریداری نمایید از بخش فروش فروشگاه بلبرینگ آژند مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

دسته های اصلی بلبرینگ صنعتی

هر چند دسته های بسیار متنوعی از بلبرینگ صنعتی وجود دارند و این دسته بندی ها بر حسب فاکتورهای مختلفی چون متریال، نوع بار، تولید کننده ها، صنایع مصرف کننده و نوع ساچمه صورت می پذیرد اما از نظر مهندسی مکانیک دسته بندی اصلی بلبرینگ های صنعتی بر حسب نوع باری که تعلیق می کنند صورت می پذیرد. بطور کلی بارهای تعلیقی شده توسط بلبرینگ های صنعتی بر سه نوع بارهای محوری، بارهای شعاعی و بارهای ترکیبی تقسیم می شوند. در بین انواع مختلف بلبرینگ های صنعتی تنها بلبرینگ های کف گرد هستند که به تعلیق بار های محوری می پردازند و البته رولبرینگ کف گرد. بلبرینگ های مخروطی و رولبرینگ های مخروطی نیز به تعلیق بارهای ترکیبی یعنی تلفیقی بار محوری و شعاعی می پردازند. در دسته ای مجزا می توان بلبرینگ یاتاقان ها را نیز به لیست فوق اضافه نمود.

فاکتورهای موثر بر قیمت بلبرینگ صنعتی

بلبرینگ ها با توجه به کاربری بسیار گسترده و صنایع بسیار متنوعی که مصرف کننده این قطعه صنعتی هستند در سایز های متنوع با شکل های مختلف و با برند های مختلفی تولید میشوند. اهمیت کیفیت بالای بلبرینگ به اندازه ای است که در میان اجزای اصلی قرار گرفته و در انتخاب بلبرینگ و خرید تمام تلاش برای خرید بهترین و با کیفیت ترین بلبرینگ صنعتی می باشد چرا که هر گونه شکست و یا اختلال در کار بلبرینگ صنعتی می تواند موجبات شکست قطعاتی بسیار گران بها را به همراه داشته باشد. اما قیمت بلبرینگ صنعتی تابع فاکتور های متعددی می باشد. مهمترین فاکتور های موثر بر قیمت بلبرینگ های صنعتی عبارتند از:

  • سایز بلبرینگ صنعتی: متریال بکار رفته در تولید بلبرینگ از جنس فولاد سخت با درجه تنسایل بالایی می باشد از این رو با بالا رفتن سایز بلبرینگ میزان متریال بکار رفته نیز بالا رفته و قیمت بلبرینگ افزایش می یابد. لازم به ذکر است که بلبرینگ های مینیاتوری در سایز های بسیار ریز نیز با توجه به دقت بالایی که در تولید آنها بکار گرفته شده است قیمت نسبتا بالایی دارند.
  • برند تولید کننده: دومین فاکتور موثر بر قیمت بلبرینگ صنعتی برند تولید کننده آن است. امروزه برند های مختلفی در دنیا به تولید بلبرینگ مشغول هستند که در میان آنها می توان به SKF, FAG, INA, TIMKEN, KOYO, NTN, NSK, NACHI اشاره نمود. برند های مختلف تولید کننده بلبرینگ از تکنولوژی های خاص خود برای تولید استفاده کرده و محصول نهایی دارای مقاومت فشاری مختلف، ساچمه هایی با درجه سختی و صیقل مختلف، انتقال حرارت و میزان اصطکاک مختلفی هستند و در کل برند تولید کننده یکی از مهم ترین فاکتورها در کیفیت بلبرینگ صنعتی می باشد.

ترکیبات شیمیایی بلبرینگ و رولبرینگ های فولادی و استیل

بلبرینگ ها و رولبرینگ ها طبق استاندارد های مختلفی که برخی بین المللی بوده و برخی دیگر طبق استاندارد صنایع کشورهای پیشرفته صنعتی تبیین شده اند تولید میشوند. استاندارد تولید بلبرینگ و رولبرینگ و حتی ساچمه ها بیانگر مشخصات مکانیکی مانند مشخصات ابعادی و متریال بکار رفته در تولید این قطعات صنعتی که خود معرف مقاومت فشاری و مقاومت محیطی در برابر عوامل خورنده و اکسید کننده است می باشد. استاندارد ISO 683/17 که یک استاندارد در سیستم بین المللی است تبیین کننده مشخصات شیمیایی و ترکیبات بکار رفته شامل فاکتورهایی چون عملیات حرارتی، آلیاژ فولاد و در بند ۱۷ این دستور العمل به تبیین درجه سیقل و سختی سطحی ساچمه ها می پردازد. در حال حاضر تولید کنندگان برتر بلبرینگ و رولبرینگ در دنیا از استاندارد های جهانی نیز پیشی گرفته و خود با بکار گیری ترکیباتی دقیقتر از ترکیبات تبیین شده در استاندارد ها به تولید بلبرینگ و رولبرینگ می پردازند.

۵ عنصر اصلی در تولید بلبرینگ های فولادی یا آلیاژ فولادی در ترکیب با عنصر آهن با عدد اتمی ۵۳ با درصد های مختلف بکار میروند که هر یک سبب افزایش و بهبود خواص مکانیکی ترکیبات بلبرینگ و رولبرینگ میشوند. این عناصر عبارتند از

  • کربن (عامل اصلی افزایش تنسایل مقاومتی و حرکت از آهن به سمت فولاد) که با درصد های مختلفی و حداکثر تا ۱٫۱% بکار گرفته میشود.
  • سیلیسیم که با درصد بین ۰٫۱۵ الی ۰٫۸% مورد استفاده قرار می گیرد
  • منیزیوم که معمولا با درصدی کمتر از ۰٫۴۵ مورد استفاده قرار میگیرد (در تولید برخی از انواع ساچمه تا ۱٫۷% نیز افزایش می یابد)
  • کروم که با درصد ۰٫۹ الی ۱٫۵% در بلبرینگ ها و رولبرینگ های فولادی و آلیاژی و در بلبرینگ های استنلس استیل تا ۱۸% نیز افزایش پیدا می کند.
  • مولیبدنیوم که با درصدی بسیار کم و حداکثر تا ۰٫۳% در ترکیبات استفاده میشود.(استفاده از مولیبدنیوم خواص ضد زنگ بالاخص در برابر کلرید ها نیز به بلبرینگ می دهد)

شایان ذکر است در ترکیبات بلبرینگ استیل از عنصر نیکل نیز تا ۸% در کنار کروم برای افزایش مقاومت محیطی استفاده میشود.

Comments are closed.